16.12.10

the impossible project...

for snart to år siden købte jeg et gammel sejt polaroid kamera. jeg har altid syntes at polaroid billeder var super fine, og tænkte at det bestemt var på tide at jeg selv fik knipset nogen. men doh! firmaet som lavede polarioid filmene, havde året inden lukket deres fabric, og det var derfor en kamp at få fat i de seje polaroid film... jeg fandt en pusher i kbh, og købte en ordentlig stak, som jeg selvfølgelig fik brugt alt for hurtigt, og så var det desværre slut... de var umlige at opdrive både her i dk og på nettet... men så en dag, da jeg tilfældigvis (og faktisk lidt dumt) var inde hos min pusher i kbh, spurgte jeg om de havde fået fat i nogle film, og det havde de sørme!! der er nemlig en mand i holland, som er endnu mere polaroid freak end mig, og han har simpelthen købt hele fabrikken, genansat største delen af fabrikkens personale, og har startet produktionen igen, fantastisk!! det hele er stadig på prøve-bacis, hvor de experimentere med farver og kemikalier, de kalder sig "the impossible project" og har indtil videre lavet en smuk sort/hvid film til mit kamera, det er genialt!! billederne bliver så smukke, og umulige at kontrollere, da de er meget følsomme overfor lys og temperatur... jeg har kun taget billeder af mine dejlige drenge, og de hænger hjemme i stuen, men her er nogle billeder fra "the impossible project"s hjemmeside.



filmene koster ca 160 kr for 8 billeder, så det gælder om at ramme rigtigt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar